woensdag 13 oktober 2010

Interieurfotografie

Aangezien ik nogal wat foto's maak van woningen en inrichtingen ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe fotocamera. Ik had al wat research gedaan en kwam daarbij uit op 3 camera's. De eerste was de Nikon D90, de tweede de Canon EOS 550D en de derde de Sony A550. Alledrie zijn het semiprofessionele spiegelreflex camera's waar erg goede verhalen over geschreven worden.

Om wat meer gerichte informatie te verkrijgen had ik besloten maar eens naar een goede fotozaak te gaan waar ze verstand hebben van zaken. Ik kwam terecht bij Cityfoto. Daar heb ik alledrie de modellen kunnen zien en uit mogen proberen. 

De eerste die voor mij afviel was de Nikon D90 welke tevens de duurste van de drie was. De reden waarom deze afviel was met name vanwege het ontbreken van de live view functie. Dit houd in dat je bijvoorbeeld instellingen in de belichting niet direct kunt zien voordat je de foto maakt. Daarnaast was de camera een stukje zwaarder dan de andere twee.

De keuze tussen de Canon en de Sony was erg moeilijk te maken maar uiteindelijk heb ik me laten overtuigen door de handige snufjes die op de Sony A550 zitten zoals bijvoorbeeld het kantelbare scherm wat op de camera zit. Ook was de camera iets goedkoper dan de Canon wat natuurlijk altijd mooi meegenomen is terwijl de kwaliteit zeker zo goed is. Ook is de Sony sneller dan de Canon. Natuurlijk zijn er ook genoeg voordelen voor de Canon te bedenken maar het is maar net wat je belangrijk vind.

Ik ben erg blij met mijn keuze en hoop jullie binnenkort wat mooie resultaten te kunnen laten zien. Nog even een plaatje:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten