zaterdag 2 oktober 2010

Bezoek woonbeurs Amsterdam

Afgelopen donderdag heb ik samen met mijn stagiaire en een collega binnenhuisarchitect de woonbeurs in Amsterdam bezocht. Er waren veel grote merken, winkels en ontwerpers aanwezig. Zo hebben we de stand van Jan des Bouvrie bezocht, maar ook die van 101 Woonideeën, Loods 5, Leenbakker, Ariadne wonen en Goossens. Verder waren er een aantal stands met haarden, deurbeslag/ hang- en sluitwerk, vloeren, shutters en verlichting.

We hebben veel gezien maar een aantal zaken sprongen er voor mij uit. Een daarvan was een haard van Schrier B.V. Deze zie je op de foto hieronder die ik op de beurs heb gemaakt. Wat ik zo mooi vind aan dit ontwerp is dat de ombouw bestaat uit houtblokken in een frame. De manier waarop het gewei boven de haard is samengesteld sluit ook helemaal aan bij de vorm die het haardvuur aanneemt. Een erg mooi geheel.


Een ander ontwerp wat me aansprak was deze natuurstenen wastafel. Deze wastafel is ontzettend zwaar en kan daarom alleen geplaatst worden op een stevige ondergrond. Het is dus niet geschikt om op een plank aan de muur te plaatsen. Elke wastafel van dit ontwerp is uniek omdat elke steen die hiervoor gebruikt wordt uniek is. Dit maakt het een uniek en kostbaar ontwerp. 


Een aantal andere mooie ontwerpen en producten waren deze architectonische lamp te vinden bij Sjakie’s in Haarlem, de shabby slaapkamer van VT Wonen, de “stokken met sokken” zoals ik ze maar even noem van VT Wonen en de standbouw van Loods 5 welke me een beetje deed denken aan een speelgoed bouwpakket, erg mooi gedaan.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten